Miről is szól?

Gondolatok futóedzésről, versenyről. Csak úgy, éppen ami jön.

Friss topikok

  • Sz.Lacc: @Burgermeister: Sajnos mostansag nem foglalkoztam a bloggal es nem lattam, h irtal. Ha meg relevan... (2020.07.26. 20:04) Asics gel-kayano 23/24 - cipőteszt
  • Sz.Lacc: @rrroka: tudom, hogy csak irigy vagy, hogy én ilyen roppant fotogén vagyok! Nem tehetek róla, enge... (2019.03.08. 20:25) Sok a dolog, közben meg 2019 lett
  • rrroka: Jókat mentél, dupláját.mint èn vadlán óta... de mostmàr belehúzok (2018.11.10. 12:40) Öt nap (majdnem) 88km
  • Sz.Lacc: @rrroka: energia gélem nem volt, gyümipürém volt. Van egy fajta gél, amit úgy bírok, abból eszek 1... (2018.09.28. 14:22) Mert mindennek ára van - Auerhahn Trail
  • rrroka: ok, meggyőztél, megyünk. sípálya felfele hóban, jeee!!! KELL a videók nem elérhetők nekem. (2018.07.07. 14:58) Stubai Basictrail - 2018

Címkék

2013 (1) 2014 (12) 2015 (13) 2016 (6) 2017 (4) 2018 (7) 2019 (1) 2020 (1) Agárd (1) Asics (1) Ausztria (1) Bemutatkozás (4) Bestof (1) betegség (3) edzés (32) félmaraton (12) futóruha (4) Garmin 10 (1) Garmin 405 (1) hideg (4) ikea (1) Ingolstadt (4) Innsburck (1) játék (1) kánikula (4) Kayano-23 (1) Kayano-24 (1) Kayano-25 (1) Keszthely (1) kettlebell (1) KKM (1) kütyü (1) laktát (1) maraton (3) nemedzés (5) összefoglalás (18) ősz (2) PB (5) pihenés (7) salomon (2) semmi (5) sérülés (6) Sonic3 (1) Sopron (6) speedcross4 (1) Stubai (1) tél (9) terv (17) teszt (3) Trail (7) verseny (27) Zalaegerszeg (1) Címkefelhő

Creative Commons

Creative Commons Licenc

Sok a dolog, közben meg 2019 lett

2019.03.08. 13:30 :: Sz.Lacc

Sziasztok. Már hónapok óta nem jelentkeztem poszttal, pedig történt egysmás ebben az időszakban, hogy mást ne mondjak, 2019 lett. :) Most egy-egy bejegyzést szentelek az emítésre méltó dolgokról:

Legutolsó posztomban említettem a Tanúhegyek-futást, ami kiválló levezetése lett a 18-as évnek. Szerettem volna valamit még ott villantani, de aztán egy laza futás lett Föcivel, aki éppen a Spartathlonos sérüléséből jött kifelé. Érdekes volt meghallgatni illetve beszélgetni vele, még ha nagyjából le is késtem a szülinap családi ebédről. (Azért nagy gond nem volt mert a rántott húsból, és sütiből maradt...) :)

img_4106.JPGStartnál

img_4108.JPGSejtelmes őszi erdő Badacsonyban

img_4109.JPGA kilátás nem hátráltatott a futásban

Talán már a verseny előtt sem voltam teljesen egészséges, de utána 1hónapra kidőltem. Folyamatosan köhögtem, nem kaptam rendesen levegőt, nagyon nehezen sikerül kikeverednem a nyavajából. 

December utolsó napjaiban még futottam egyszer, kétszer, illetve elmentem az egerszegi szilveszteri futásra, ahol a 24km-es távon indultam, bár a felénél már bántam, hogy nem a 10-re mentem. Végül letudtam, de messze voltam a novemberi formámtól.

Összesítés 2018-ból (csak a futások):

2018_sum.JPGJól sikerült az év

Ezzel aztán rá is fordultam a 2019-es évre.

Összefoglalva az óévet, talán futókarrierem legjobb évét zártam, annak ellenére, hogy hivatalos maratoni távot nem futottam. Teljesítettem viszont rengetek 35-40km-es távot, sok-sok szinntel. Kedvencem a Stubai trail~30km volt, amiben volt egy "laza" 2500m szintemelkedés. Részletek itt olvashatók: https://fusslaci.blog.hu/2018/07/07/stubai_basictrail

Faragtam a félmaratoni időmön nem keveset (1:39), illetve sérülten futottam egy kellemetlen versenyt szeptemberben (Rókáékkal, de nem miattuk!): https://fusslaci.blog.hu/2018/09/27/mert_mindennek_ara_van_auerhahn_trail

Bár még tavaly ősszel voltak olyan gondolataim, hogy idén megpróbálkozok a Stubai hosszabb távval (65km 6000!!! szintemelkedéssel), de lemondtam róla. Ráérek még az ilyen extra kihivásokkal, inkább választottam idén is az innsbrucki versenyt, ott viszont a 67km-t, de "csak" 2000 szinttel. :)
Most nagyon úgy tűnik, hogy ősszel tudok menni Magyarországon a Vadlán terepre. Ott van egy 50km-es egyéni táv, az jól hangzik. :)

Január-február leginkább felkészüléssel telt, most így március elejére értem újra el a tavaly novemberi formámat (30-40km). Innen kicsit tovább kell majd épitkeznem a +50km-es távra, hogy május elején ne legyen gond Ausztriában.
Közben beiktattam egy könnyebb hetet is, mert február végére kimerültnek éreztem magam. Futás mellett sok volt a munka.

Nagy változás még, hogy januárban leváltottam eddigi Garmin 405-ös órámat. Bár szerettem volna ennél a márkánál maradni, de a jelenlegi kínálatban nem igazán találtam magamnak megfelelő órát. Ami kívánalmam volt, hogy legyen pontos magasságmérés, hosszú akkuidő GPS-el is. Nos, ezek helyett találtam leginkább zenélő, facebookozó, szines szagos órákat, ami nekem nem kell.
Viszont egy reklámban láttam, hogy a Suunto-nál nagy leárazások voltak, így kb 30%-os kedvezménnyel sikerült egy Ambit 3 Peak-et beszerezni. Bár a mérete az elején nem tetszett (nem kedvelem a nagy órákat...) és a legtöbb órához képest pár grammal nehezebb (kb. 90g) is, de a technikai tudása, egyszerűsége, és funkciói meggyőztek. Tetszik a monokróm, de éles kijelzője, hogy a GPS-t kb 5sec alatt megtalálja, és hogy különböző edzéstípusokat tudok definiálni. Az ultra sporolós akku módban 300órát tud mérni GPS-el is! Azzal meg el lehet futkosni jó darabig. :)
Nem volt egyszerű a Garmin Connect-ből átvinni az adataimat a Movescout-ba. Azért az mekkora szemétség a gyártóktól hogy ezeket az import-export funkciókat nem engedik, vagy nagyon nehézzé teszik. :( 
Nekem a RunGap mobil applikációval sikerült exportálnom a korábbi adataimat, majd azt a Suunto-hoz importálni. Ugyan ez utóbbi funkció már fizetős volt, de az a pár euro tényleg megérte és utólag ellenőrizve tényleg csak 1-2 edzést nem vitt át (a kb. 500 db-ból).

Azóta persze megkedveltem nagyon, sőt időként nap közben is viselem. :)

img_4404.JPGIgényesen csomagolva

img_4421.JPGAz első futások Suuntoval

Nos itt tartok most, az új év elkezdődött, dombokra fel (és le)! 

 

2 komment

Címkék: edzés terv összefoglalás 2018 2019

A bejegyzés trackback címe:

https://fusslaci.blog.hu/api/trackback/id/tr4314668043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2019.03.08. 20:25:26

@rrroka: tudom, hogy csak irigy vagy, hogy én ilyen roppant fotogén vagyok! Nem tehetek róla, engem szeret a kamera. :D
Van amúgy egy olyan érzésem, hogy ezt a feleséged mondta... :)
süti beállítások módosítása