Miről is szól?

Gondolatok futóedzésről, versenyről. Csak úgy, éppen ami jön.

Friss topikok

  • Sz.Lacc: @Burgermeister: Sajnos mostansag nem foglalkoztam a bloggal es nem lattam, h irtal. Ha meg relevan... (2020.07.26. 20:04) Asics gel-kayano 23/24 - cipőteszt
  • Sz.Lacc: @rrroka: tudom, hogy csak irigy vagy, hogy én ilyen roppant fotogén vagyok! Nem tehetek róla, enge... (2019.03.08. 20:25) Sok a dolog, közben meg 2019 lett
  • rrroka: Jókat mentél, dupláját.mint èn vadlán óta... de mostmàr belehúzok (2018.11.10. 12:40) Öt nap (majdnem) 88km
  • Sz.Lacc: @rrroka: energia gélem nem volt, gyümipürém volt. Van egy fajta gél, amit úgy bírok, abból eszek 1... (2018.09.28. 14:22) Mert mindennek ára van - Auerhahn Trail
  • rrroka: ok, meggyőztél, megyünk. sípálya felfele hóban, jeee!!! KELL a videók nem elérhetők nekem. (2018.07.07. 14:58) Stubai Basictrail - 2018

Címkék

2013 (1) 2014 (12) 2015 (13) 2016 (6) 2017 (4) 2018 (7) 2019 (1) 2020 (1) Agárd (1) Asics (1) Ausztria (1) Bemutatkozás (4) Bestof (1) betegség (3) edzés (32) félmaraton (12) futóruha (4) Garmin 10 (1) Garmin 405 (1) hideg (4) ikea (1) Ingolstadt (4) Innsburck (1) játék (1) kánikula (4) Kayano-23 (1) Kayano-24 (1) Kayano-25 (1) Keszthely (1) kettlebell (1) KKM (1) kütyü (1) laktát (1) maraton (3) nemedzés (5) összefoglalás (18) ősz (2) PB (5) pihenés (7) salomon (2) semmi (5) sérülés (6) Sonic3 (1) Sopron (6) speedcross4 (1) Stubai (1) tél (9) terv (17) teszt (3) Trail (7) verseny (27) Zalaegerszeg (1) Címkefelhő

Creative Commons

Creative Commons Licenc

Asics gel-kayano 23/24 - cipőteszt

2018.03.29. 16:58 :: Sz.Lacc

Már egy ideje szerettem volna írni a jelenlegi cipőmről és most, hogy meg lett az utóda, gondoltam mindjárt jelentkezek egy részletesebb összehasonlító teszttel.
A kék sarokban a kitaposott, rutinos róka: Asics Gel-kayano 23. A sárga sarokban a friss és fiatalos kihívó: Asics Gel-kayano 24. Lássuk hát! :)

Az előző cipőmet még 2016 szeptemberében vettem, mikor még bíztam benne, hogy a térdfájdalmamat majd egy csukaváltás megoldja (nem így lett... http://fusslaci.blog.hu/2016/09/15/rossz_hirek_523). Mivel akkor sürgőssen kellett a váltás, nem volt lehetőségem sokat keresgélni, vagy kivárni egy akciót, így egy futóboltban felpróbált cipők közül választottam. Bár az árát elég borsosnak találtam (erről majd még később), de kombinálva a szükséget a szülinapommal, úgy döntöttem, megveszem. És milyen jó döntés is volt ez, így utólag nézve!
Az elhúzodó rehab és az utána jövő betegeskedés miatt a cipőt hónapokig csak ímmel-ámmal használtam. Viszont amikor aztán kellett, nagyon jól szolgált, mind betonon, földúton, akár terepen (még a Salomon előtt) is
Őszintén, ha vissza kéne emlékeznem egy nagyon jó vagy nagyon rossz tulajdonságára, nem tudnék. Egyszerűen ott volt a lábamon és "tette a dolgát". És ennek a cipőnek talán ez a legnagyobb erénye! Nem ez a legcsinibb vagy legtrendibb csuka a piacon, vannak ennél sokkal fancybbek is (bocsánat ezért a szóért!). De hogy a legtöbb ennek a felét sem bírná, abban szinte biztos vagyok!

regi_23as.JPG

Nem teljesen pontos ez az adat, mert ebben vannak futások másik cipőkben is, mégis megmutatja mit tud(ott). 


A legegyszerűbben megfogalmazva: futócipők Toyota Corolla-ja. Nem a legsportosabb, nem a legmenőbb, nem is a legtechnikásabb, mégis ha megbízhatóságról van szó, ott van az élen.

20160908_095421.jpg

Akkor

img_2393.JPG

És most

Mivel már egy ideje ismét enyhén érzem a térdemen, és tudom hogy a 23-as kiszolgált, tegnap elmentem egy sportboltba az utódot megvenni. Sokat nem gondolkodtam a márkán és típuson. Ami bevált, azon ne változtassunk. Így került hozzám az új sárga Kayano 24-es!

img_2392.JPG

A 24-es

Két színben lehetett kapni, ebben, illetve feketében. Mivel amúgy is szeretem ezt az neonsárga színt (persze csak futócuccokban!!!), nem volt kérdés melyik mellett döntök. (Mellékesen, ebben jobban is látható vagyok sötétedésben, mint a tök feketében!)
A boltban még felpróbáltam az Asics Nimbus 20-at is. Az eladó szerint ugyan az a technika van mindkét cipőben, ellenben a kayano talpában van egy merevítő, amivel stabilabb a cipő. Felpróbálás után egyértelműen erre esett a választásom. A nimbus csillapítása sokkal puhább érzetre és én jobban kedvelem, ha keményebb a talp rész. 

A 24-es minimálisat mintha keskenyebb is lenne (bár nem annyira, mint a Salomon-nál).
Aminek személy szerint örülök, hogy a cipőfűzője rövidebb, és mintha kicsit puhább is lenne, de lehet ez csak azért van, mert még nem ázott el a sárban 100szor. :) Engem zavar a hosszú fűző, mindig kettőre kellett csomóznom, hogy ne lógjon le a földre és ne lépjek rá.

img_2394.JPG

img_2397.JPG

A két megkötött cipőn látszik, mennyire összébb kellett húznom a 23-ast (kék).

A külső részeken is történtek változások, de nem túl drasztikusak. Kicsit kevesebb a takaró, gumiszerű anyag, talán jobb lesz így a szellőzése. Illetve a cipőnyelv valamivel vastagabb és puhább lett.
Eltűnkt a 23-as szám is elöl, a kis fülről. Sokan hihették Nike Jordan-nek... :D

Mai napon aztán mindjárt fel is avattam a 24-et, egy tempós 8 kilivel. Ami rögtön feltűnt, hogy mennyivel jobb az új csuka csillapítása a régihez képest. Ugye a lassan elkopó cipőben nem érzékeli az ember ez, csak ha cserél egy újra. Érdekes, hogy a régiben sokkal hangosabb, csattanósabb volt a talajra érkezés, ebben most megint olyan pihe-puha halk surranó hangom van. :)

Ami tetszett (a 23-ban):
- Megbíható. Tűzön vizen át lehet vele menni. (A tűzzel azért óvatosan. Költői túlzás!)
- Remek, érzetre mégis keményebb csilapítás
- Strapabíró. Nekem eddig kb 800km-t bírtak a cipőim, utána mindíg "jelzett" a bal térdem, hogy cserélni kell. A kayano simán hozta a +1000km-t, és ha nagyon kéne, még most is bírná a strapát.

Ami nem tetszik/tetszett:
- Az ára. Nos igen... Újonnan a cipő 180Euro, ami nagyon sok. Szerencsére az előző modellt kedvezőbben lehet megrendelni (pl. a 23-ast most 100-120Euro áron találtam online boltokban)
- A cipőfűző a 23-nál nekem túl hosszú volt. A 24-esnél, mint írtam, rövidebb lett.
- Jobban örülnék, ha a cipőnek kicsit kisebb droppja lenne. Egyszerűen nem lehet vele a "talp elején" futni. (illetve nagyon spiccen lehet, de az már szinte balett...)

Összefoglalva: a 24-es apróbb változásokat hozott csak, de (feltehetőleg) maradt a sabil és megbízható felőkategóriás cipő az Asic-tól.
Azoknak ajánlom, akik inkább betonot, vagy laza terepen futnak hosszúkat és egy nagyon strapabíró, megbízható csukát keresnek. Az (új) ára valóban ijesztő, cserébe hosszútávra tervezhetünk a cipővel.

Mielőtt valaki azt gondolná: nincs semmilyen érdekeltségem az Asics-nél, és ezért nem kapok semmit. A teszt erősen szubjektív, és itt a magánvéleményem olvasható!

5 komment

Címkék: teszt Asics Kayano-23 Kayano-24

A bejegyzés trackback címe:

https://fusslaci.blog.hu/api/trackback/id/tr3913788634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.03.30. 11:49:59

Jó a színe, klassz ez az Uv zöld. :) a cipőfűző nem hosszú, csak hiányosan fűződ be, nem használod az utolsó lyukat rendesen. így kellene, ez megakadályozza a láb előrecsúszását, csökkenti pl a lábujjak dörzsölését és hosszú távon a körmök sérülését is:
www.youtube.com/watch?v=qekaa_zWIu0

hajrá, fuss sokat benne! Káli futás május 5?

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2018.03.31. 20:51:43

@rrroka: Ha tehetem, akkor ezt a színt veszem. Már csak praktikus ok miatt is, jobban látszódik sötétedéskor mint a fekete.
Az ajánlott fűzést próbáltam előző cipőn, sajnos a lábamot pont ott lehet valami ideg, mert nyomta a fűző és fájt nagyon. Egy próbát megér ezzel a cipővel, hátha...
Kirándulni leszünk május elején, sajnos nem tudok menni. Viszont akartam kérdezni, hogy Sopron Trail-re jöttök-e idén is? (bár még itthon nem egyeztettem, de elvileg megyek. Viszont idén szombaton lesz a futás)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.04.01. 14:51:23

@Sz.Lacc: a sopron trailen idén Mátrában leszünk, Dupla Élmény...

Burgermeister 2020.05.31. 07:34:40

Szia! A 25osrol van tapasztalatod? Most talaltam jo aron egyet, eddig kinsei-t hasznaltam de az most nem kaphato.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2020.07.26. 20:04:04

@Burgermeister: Sajnos mostansag nem foglalkoztam a bloggal es nem lattam, h irtal.
Ha meg relevans: igen, hasznaltam a 25-ös Kayanot is. Mar terveztem, h irok rola egy ujabb összehasonlito tesztet a Salomon Sonic3-mal.
A cipö sokat persze nem valtozott. A textilt modositottak rajta, a nyelve lett puha parnazott es talan az eleje meg szelesebb. Tovabbra is nagyon massziv cipö.
Nekem sajnos rossz tapasztalatom volt vele, egy rövidebb futsnal megserültem, egyszerüen nem jo a rövid, tempos futashoz.
De ez az en szemelyes velemenyem, es attol meg nagyon jo cipönek tartom
süti beállítások módosítása