Miről is szól?

Gondolatok futóedzésről, versenyről. Csak úgy, éppen ami jön.

Friss topikok

  • Sz.Lacc: @Burgermeister: Sajnos mostansag nem foglalkoztam a bloggal es nem lattam, h irtal. Ha meg relevan... (2020.07.26. 20:04) Asics gel-kayano 23/24 - cipőteszt
  • Sz.Lacc: @rrroka: tudom, hogy csak irigy vagy, hogy én ilyen roppant fotogén vagyok! Nem tehetek róla, enge... (2019.03.08. 20:25) Sok a dolog, közben meg 2019 lett
  • rrroka: Jókat mentél, dupláját.mint èn vadlán óta... de mostmàr belehúzok (2018.11.10. 12:40) Öt nap (majdnem) 88km
  • Sz.Lacc: @rrroka: energia gélem nem volt, gyümipürém volt. Van egy fajta gél, amit úgy bírok, abból eszek 1... (2018.09.28. 14:22) Mert mindennek ára van - Auerhahn Trail
  • rrroka: ok, meggyőztél, megyünk. sípálya felfele hóban, jeee!!! KELL a videók nem elérhetők nekem. (2018.07.07. 14:58) Stubai Basictrail - 2018

Címkék

2013 (1) 2014 (12) 2015 (13) 2016 (6) 2017 (4) 2018 (7) 2019 (1) 2020 (1) Agárd (1) Asics (1) Ausztria (1) Bemutatkozás (4) Bestof (1) betegség (3) edzés (32) félmaraton (12) futóruha (4) Garmin 10 (1) Garmin 405 (1) hideg (4) ikea (1) Ingolstadt (4) Innsburck (1) játék (1) kánikula (4) Kayano-23 (1) Kayano-24 (1) Kayano-25 (1) Keszthely (1) kettlebell (1) KKM (1) kütyü (1) laktát (1) maraton (3) nemedzés (5) összefoglalás (18) ősz (2) PB (5) pihenés (7) salomon (2) semmi (5) sérülés (6) Sonic3 (1) Sopron (6) speedcross4 (1) Stubai (1) tél (9) terv (17) teszt (3) Trail (7) verseny (27) Zalaegerszeg (1) Címkefelhő

Creative Commons

Creative Commons Licenc

Stubai Basictrail - 2018

2018.07.07. 02:02 :: Sz.Lacc

 

Ezt a versenyt a Sopron Trail helyett választottam ki, lássuk érdemes volt-e lecserélnem kedvenc hazai versenyem!

Bevallom kicsit nagyvonalúan átsiklottam az útvonal emelkedésén: örültem, milyen jó kis trailt találtam magamnak. :) Aztán valamikor 1hónappal a verseny előtt tudatosult bennem, mit is jelent +2500m emelkedést leküzdeni. Szerencsére a felkészüléskor kb. 1 hetet töltöttem családommal az Alpokban, illetve el tudtam utazni verseny elött még egyszer a hegyekbe, így volt lehetőségem felkészülni erre a nem mindennapi kihívásra.

A felkészülés végső szakaszában lebetegedtem és 3héttel a verseny előtt arra nem volt erőm, hogy egy emeletet felmenjek a lépcsőn. Jó jel egy ilyen táv előtt. 
Róka (akinek nevét már tudjuk a fb-on!) tanácsára a verseny előtti két hétvégén is hosszabbakat futottam. Az elsőn ugyan sokáig jól ment minden, de a frissítés hiánya az utolsó kb. 1 órában megbosszúlta magát. Az utolsó km-et már csak sétálva tudtam megtenni. Viszont még időben jött az isteni szikra: gyakrabban kell innom és többet kell ennem 3óra felletti futásnál. (mekkora edzőzseni vagyok!) :)
Aztán a következő szobat már a nagy teszt volt az éles bevetés előtt: irány Garmisch és a +2000m-es hegyek! Útvonalam az előző hétvégén lezajlott ZUT (Zugspitz Ultra Trail) egy szakasza volt.
Ebben óriási segítségemre volt a bergfex touren mobil alkalmazás. Mindenkinek nagyon ajánlom, remek útvonalakat lehet benne tervezni, illetve nagyon sok már benne van, még tervepversenyek pontos útvonalai is. Részletesen jelöli a kisebb ösvényeket is, szinttel együtt. Remek alkalmazás, és már az ingyenes verziója nagyon jól használható!
Ez az edzés nagyon jól sikerült. Több, mint 1700m szintemelkedéssel sikerült 27km-t futnom. Közben többet frissítettem, ettem, vittem magammal plusszban vizet, meg géleket. Bejött a számításom. 

Összességében pozitív előzménnyel vágtam bele június 30-án a Stubai Basictrail-be!

A szombat viszont nem indult jól: reggel 5:30-kor, már óracsörgés előtt ébredtem, mégis valamiért olyan érzésem volt, mintha késésben lennék. Az útvonaltervezéskor a google maps pont azt az útvonalat adta meg, amit el szerettem volna kerülni a nyaralni indulók miatt. Nem is értettem a dolgot és bár időmbe bőven bele fért, mégis feszült voltam sokáig. Pedig még egy wc/szendvics/kávé szünet is belefért, és parkolni pontosan a versenyközpont épülete előtt sikerült. :)
Talán a legnagyobb dilemmám előző este az volt, hogy mit vegyek fel a versenyre (mert ugye nincs egy futógöncöm, amit felvehetnék!) :) Van egy kedves bája a dolognak, amikor június 29-én a téli cuccaid között válogatsz, hogy akkor mi kellene... :)
Kiírás szerint hosszúnadrág, pulóver, sapka, kesztyű (!!!) kötelező, de mégis csak 20 fok, napsütéses meleg volt reggel a völgyben, és fent a hegyen is 6-10 fokot jeleztek előre. Mivel a többség rövidgatya/pólóban indult neki, és sem tettem máshogy (szerencsére), a(z új) hátitáskámba betettem a pulcsi és az esőkabátom is. Az előbbire szükség is volt, de örülök, hogy többet nem vittem magammal.
Előrírás volt még egy komolyabb eü-csomag is. Úgy éreztem, egy kisebb műtéti beavatkozást el tudnék mindjárt végezni a hegyoldalban. :)
A starthoz idejekorán beálltam, a kontrollon gond nélkül átjutottam, fejben meg volt a mesterterv (kényelmes haladás, sokat iszok/eszek közben, figyelek a Mg és só bevitelre.), szóval ez az egész reggeli feszültség tök felesleges volt. 

A táv kb. 2/3a nem volt különösebben nehéz, többségben elég széles, kavicsos útvonalon haladtunk néha fel, néha le. Nagyjából a felvonóig vezető úttal párhuzamosan haladtunk, illetve a völgyben lefelé zuhogó folyó mellet. Egyszer kellett csak megállnom még az elején, mert a kulacsomat rossz oldalra tettem a táskában, és cserélni kellett. :) Frissítőpontokon kényelmesen időztem: vizet töltöttem, ittam és ettem sajtot, sós ubit meg szalámit. Nem éreztem, hogy eléheztem, vagy nagyon szomjas lettem volna bármikor a verseny alatt. Jól sikerült a tervezés és a kivitelezés is! :)
Ilyen volt a felvezetés az "igazi versenyre":

img_3116.JPGStart Neustiftben

img_3122.JPGSokáig kényelmes útvonal volt, de a háttérben már felsejlik a hegy

img_3125.JPGKényelmes cammogás fel a dombon...

img_3128.JPGa vízeséshez

img_3137.JPGHaladunk tovább a völgyben felfelé

img_3138.JPGMég egy szép vízesés, mert a feleségem szereti :)

 A következő bekezdést kizárólag 18 éven fellüliek és erős idegzetűek nézzék meg! Csak is hanggal. A videón az alpesi legelők "halálosztója"! :)

 Nem azt mondom, hogy egy korszakos thrillert forgattam (pedig...), de azért "oszkár bácsi gyühetne"! Szerintem nem toltam fullban a kretént. :D

Visszatérve a versenyre: kb 22km-től, a Mutterberg Alm-tól kezdődött aztán a komoly megmérettetés. Pedig innen már "csak" 9km volt a célig.
Mutterberg Alm - Dresdener Hütte: 3km ~44perc

img_3142.JPGMutterberg-től indulok (még vidáman) - 1750m

img_3146.JPGJobbra fel kanyarognak a versenyzők

img_3148.JPGDresdener Hütte 2300m-en

img_3206.JPGMár lefelé jövet fotóztam: az út mellett jobbra mentünk fel

Dresdener Hütte - Eisgrat Bergstation: 4km ~1:23

img_3154.JPGHüttéből tovább felfele. Itt már hűvös volt.

img_3167.JPGItt még csak keresztben keltünk át a havon

img_3164.JPGTavacska 2600m-en

img_3163.JPGA völgy és a Hütte teteje

img_3158.JPGHa már kint van a cél, az jó hír! (Jochdohle)

Itt már nem volt erőm fotózni, és a tériszony is eléggé kerülgetett. Én balga azt hittem, már a cél jön, készítettem is egy "befutó" videót:

 Hát nem. A cél, a videón is látható sípálya tetején volt! Szóval volt még előttem kb. 1km és fel kellett "futni" egy havas sípályán 2900m-ről 3140m-re. Ez itt az Eisgrat hegyi pihenő volt csak...
Onnan aztán már fel sem néztem, csak bámultam magam elé, és próbáltam az előttem szintén csúszkáló versenytárs nyomában haladni. Ez gyakorlatban úgy nézett ki, hogy 5at léptünk felfelé, kettőt visszacsúsztunk. Itt azért tényleg megfordult a fejemben, hogy ez így nekem sok és ide soha többet! 

img_3170.JPGItt tudtam meg, hogy ez nem a cél...

img_3172.JPGItt azért a normálisabbja sítalpakon csúszik lefelé

img_3173.JPGMár-már hihetetlen volt, de felértem! :)

img_3177.JPGSzelfi a célnál - 3140m

img_3183.JPGKét dolog éltetett: a befutópóló és a császármorzsa a célban! :)

img_3191.JPGPofás a kilátás a célból

img_3187.JPGÉn és a háttérben a stubai Alpok

Mivel fent szeles, hűvös volt, főleg amikor a nap elbújt, gyorsan ettem egy császármorzsát, közben nyujtottam és beszélgettem a magyar szakácsokkal. :) Majd a libegővel visszatértem a hegy lábához (Mutterberg Alm), ahonnan helyi járatos busz vitt minket le Neustifft-be. 
Vettem egy jeges kávét és egy szenyót a helyi Spar-ban, majd kényelmesen haza autóztam. :)

Azt kijelenthetem, hogy ezen a távon első lettem magyar színekben (én voltam csak HUN...), de a többi férfi versenyző között is egy tisztes 91. helyet szereztem meg a 194-ből. (Az első 3:30 alatt letolta!)
Hivatalos időm: 5:26:22

garmin.JPG

 

Az biztos: 2019.06.29 - Stubai Trail
63km +5075m - ??? :)

 

1 komment

Címkék: verseny összefoglalás 2018 Trail Stubai

A bejegyzés trackback címe:

https://fusslaci.blog.hu/api/trackback/id/tr2914097645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2018.07.07. 14:58:58

ok, meggyőztél, megyünk. sípálya felfele hóban, jeee!!! KELL
a videók nem elérhetők nekem.
süti beállítások módosítása