Miről is szól?

Gondolatok futóedzésről, versenyről. Csak úgy, éppen ami jön.

Friss topikok

  • rrroka: Jókat mentél, dupláját.mint èn vadlán óta... de mostmàr belehúzok (2018.11.10. 12:40) Öt nap (majdnem) 88km
  • Sz.Lacc: @rrroka: energia gélem nem volt, gyümipürém volt. Van egy fajta gél, amit úgy bírok, abból eszek 1... (2018.09.28. 14:22) Mert mindennek ára van - Auerhahn Trail
  • rrroka: ok, meggyőztél, megyünk. sípálya felfele hóban, jeee!!! KELL a videók nem elérhetők nekem. (2018.07.07. 14:58) Stubai Basictrail - 2018
  • Sz.Lacc: @rrroka: Választ itt találsz: fusslaci.blog.hu/2018/07/07/stubai_basictrail :) (2018.07.07. 02:09) Kedvet kaptam - Stubai UT
  • Sz.Lacc: @rrroka: alap. Szakáll nélkül el sem indulhatsz, bent van a kötelező felszerelések listájában! :D ... (2018.05.15. 13:15) Hegyek között, völgyek között

Címkék

2013 (1) 2014 (12) 2015 (13) 2016 (6) 2017 (4) 2018 (6) Agárd (1) Asics (1) Ausztria (1) Bemutatkozás (4) Bestof (1) betegség (3) edzés (31) félmaraton (12) futóruha (4) Garmin 10 (1) Garmin 405 (1) hideg (4) ikea (1) Ingolstadt (4) Innsburck (1) játék (1) kánikula (4) Kayano-23 (1) Kayano-24 (1) Keszthely (1) kettlebell (1) KKM (1) kütyü (1) laktát (1) maraton (3) nemedzés (5) összefoglalás (17) ősz (2) PB (5) pihenés (7) salomon (1) semmi (5) sérülés (6) Sopron (6) speedcross4 (1) Stubai (1) tél (9) terv (16) teszt (2) Trail (7) verseny (27) Zalaegerszeg (1) Címkefelhő

Creative Commons

Creative Commons Licenc

Meg van az első!!!

2015.05.27. 00:31 :: Sz.Lacc

Nos hol is kezdjem? Annyi minden történ a verseny előtt, közben és utána is, de lássuk.

Előzmény. Péntek éjjel hazaérünk Sopronba, szombaton még dolgoznom kell otthonról, de még így is jut idő egy fél órás lábmasszázsra. Nekem ez fontos, mindíg sokat segít verseny előtt.
Este érkezünk Badacsonyba, grillezés, még pár laza fröccs is belefér. Az időjárás nem barátságos, bár én örülök a hűvösnek, de a szélnek és az esőnek nem.

Vasárnap délelőtt úgy telik, mint (majdnem) minden badacsonyi délelőtt. Reggeli a teraszon, utána édes semmit tevés. :-)
Hesszelés közben kitalálom, mikor milyen frissítésre lesz szükségem. Barátomra, Totyára bízom az összeállított csomagokat, neki kell majd adnia a megbeszéltek szerint. Ő cserébe kap egy maláta/komló alapu frissítési csomagot, csak hogy ki ne száradjon szurkolás közben! :-)
Az idő sokat javul, bár a napon már túl meleg is van, de a levegő még hűvös és ez nekem jó.

2-kor indulunk, én már harci díszben vagyok, Tapolcát érintve időben érkezünk a helyszínre. A startcsomag átvétele sokkal gyorsabban zajlik, mint amire számítottam. Még van bő 1óránk a rajtig (16óra). "Prebemelegítés" (ezt a szót most találtam ki) címén eszek egy csokifagyit, aztán negyed óra rendes felkészülés a rajt előtt.
Rohan az idő, többiek elmenne előre, én bevetem magam a rajtzónába, véletlenül pont a 4. zóna legelejére kerülök. Utólag már örülök ennek, mert a 3. zóna vége beragadt a rajt után a pályán, én viszont pole pozícióból "lerajtoltam" a többséget mögöttem, nem volt előttem akadály... :-)

5:30-as átlagtempót terveztem, mert úgy éreztem,
- ezzel jó eséllyel be is érek majd a célba, és nem kell mindjárt az első alkalommal megismernem a maratoni falat.
- nagyjából felhős volt az ég, de ha kisütött a nap, az erős volt
- szintes volt a 10,5km-es kör, főleg a templom előtt szakasz, és persze a Fő térre felfutni 4szer sem volt leányálom. A szervezők grátisz szivatása az utolsó szakszba tett kb. 12(!!!!) éles kanyar. Ezt jövőre érdemes lenne redukálni. Mondjuk 0-ra.

 Versenyen. Mint írtam, a nagy terv az volt, hogy futás közben a legtöbb frissítő ponton iszok legalább 2pohár vizet/izót, illetve rendszeresen kell ennem banánt és műzlit is. Ehhez jött 3szori Energy Bar-os frissítés (19km, 29km, kb. 35km), 2db vitatigrist ittam meg és elfogyasztottam 4db Mg Stick-et is valahol útközben. Jelentem, ez nekem bevállt! A verseny végére sem voltam eléhezve, vagy kiszáradva.

Maga a futás remek hangulatban tellt, az első körben beszélgettem kicsit, tanultam a pályát, figyeltem a tempóm, pacsiztam, élveztem a versenyt. (átlagtempó: 5:21/km)
A második kör közepe felé volt egy rövid megingásom fejben, de gyorsan lehűtöttem a gondolataimat, és csak az elöttem lévő pár km-re koncentráltam. Nekem amúgy bejött ez a kb. 10km-es körözgetés, mert így nem a teljes távra koncentráltam, hanem mindig csak a következő körre.  (átlagtempó: 5:28/km)
Hátborzongató érzés volt elindulni a 3. körre, amikor körülöttem (majdnem) mindenki a cél fele kanyarodott, én pedig folytattam az utam. Talán ott éreztem először, hogy én itt most igazi MARATONT futok, és nem "csak" felet...
Fejben továbbra is erős voltam, fizikailag voltak kisebb problémák (görcs, fájdalom), de mindet sikerült orvosolnom, éreztem, ez menni fog.  (átlagtempó: 5:33/km)
A negyedik kör volt a "csúcs", mikor ugyan valamennyit megint csak lassultam (átlagtempó: 5:35/km), és az 5:40-es kilikért is küzdöttem, de ekkor már tisztában voltam vele, hogy ezt be fogom húzni. Nagyon fájt, de nagyon jó volt... :-)

Első hivatalos maratoni időm: 3:51:38

Egyéb statisztikáim:

67. lettem a 178 maratoni futóból
férfiak közt: 63/154
korosztály (31-40): 31/63

1 kör
00:56:26 - 10.55 km - 5:21 min/km
2 kör
00:57:42 - 21.1 km - 5:28 min/km
3 kör
00:58:33 - 31.65 km - 5:33 min/km
4 kör
00:58:55 - 42.2 km - 5:35 min/km

Pár gondolatot így utána:
- Köszönöm elsősorban feleségemnek azt a sok-sok támogatást, amit kaptam, nélküle nem sikerült volna!
- Köszönöm az otthoni futóközösségnek, de elsősorban Rókának, azt a sok tippet, tanácsot, ötleteket, amik nélkül talán soha, vagy nem így jutok el a 42km-ig.
(csak hogy érezzük ezen bölcseletek mélységét -és ezt most tényleg nem poénból írom-, álljon itt egy, amit tőle kaptam tavasszal Agárdon:
"Én: - 26-28km körül teljesen elgyengül a lábam, olyan mintha nem lenne benne több erő. Kevés Mg-ot szedek, vagy mit tudok ez ellen tenni?
Róka: - Edz többet!")
- Köszönöm családomnak és a barátaimnak, akik néha bolondnak néztek, vagy éppen ugrattak, de ha kellett segítettek, szurkoltak, vagy "csak" mosták éppen a büdös futócuccaimat! :-)

Mindenkinek tanácsolom, aki azon gondolkodik, hogy fél évvel az első félmaratonja után már 42km-t akar futni, hogy NE TEGYE! A célban az öröm csak akkor lesz az igazi, ha a versenyben évek kemény edzésmunkája fekszik.
"Paolo Kohelo"-san mondva: Ha az ÚT a lényeg, akkor a CÉL katarzis! :-)

A további terveim? Egyenlőre semmi komoly. Folytatom a futást, bár kissé alacsonyabb intenzitású edzésekkel. Lassú futás közben jönnek a legjobb gondolatok... :-)

Itt pedig pár kép a versenyről (K. Gábor Fotói):

dsc03465.JPGSuperman itt még milyen laza...

dsc03473.JPGLelkierőt gyűjtök a 3.körre

dsc03478.JPGCéltudatosan a cél irányába :-)

dsc03498.JPGCélban

dsc03500.JPGÉs mivel várnak a barátok a célban??? :-)

 

1 komment

Címkék: verseny maraton összefoglalás 2015 Keszthely KKM

A bejegyzés trackback címe:

https://fusslaci.blog.hu/api/trackback/id/tr27494536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.